Volkswagen Golf відзначає дві знакові віхи цієї весни. По-перше, легендарний сімейний автомобіль святкує своє 50-річчя, а по-друге, Volkswagen оновлює сімейство Golf востаннє: у машини не буде ДВС-наступника, вона йде в електро. При цьому назва Golf залишиться, її не стануть замінювати на ID-аналог, як передбачалося раніше, але коли через пару років з’явиться абсолютно новий Golf дев’ятого покоління, він буде виключно електричним, включаючи варіант GTI.
Отже, чи виклався VW по повній для останнього неелектричного Гольфа, який сходить до оригіналу 1974 року? І так, і ні. Новий Volkswagen Golf 2025 модельного року не є абсолютно новим, а є лише рестайлінгом восьмого покоління, запущеного в 2019 році. У того Гольфа було багато плюсів, але він також зробив кілька несподіваних помилок, особливо в тому, що стосується ергономіки салону, і оновлення на 2025 рік спрямоване на те, щоб виправити все це.
Але тут є багато чого ще, крім виправлених помилок, наприклад, PHEV, чий запас ходу збільшений майже на 70%, і більше потужності для GTI.
Значне збільшення діапазону PHEV
Ми частково розглянули деякі нові елементи інтер’єру та екстер’єру на основі рекламної кампанії, яку VW опублікувала на виставці CES у Вегасі на початку цього місяця, тому ми повернемося до цих елементів через хвилину і спочатку подивимося, що там з лінійкою трансмісій. Діапазон починається з пари м’яких гібридних версій на основі бензинового двигуна 1.5 TSI, один потужністю 116 к.с., а інший – 150 к.с., обидва під маркою eTSI і працюють з передніми колесами через семиступінчасту DSG. Якщо ви хочете ці двигуни з шестиступінчастою механічною коробкою передач, ви втратите технологію м’якого гібрида і букву «e» зі значка eTSI, але потужність залишиться тією ж.
Далі йдуть PHEV, і якщо ви стежили за презентацією нових європейських VW Tiguan і Passat, ви зрозумієте, що буде далі. Базовий варіант eHybrid видає ті ж 204 к.с., що і раніше, в той час як більш спортивний GTE розвиває 272 к.с., обидва підключені до шестиступінчастої DSG і крутять передні колеса. Потужність GTE збільшилася на 27 к.с. порівняно з минулорічним варіантом, але більш цікавим є значно покращений запас ходу PHEV. Ємність батареї збільшилася з 10,6 кВт⋅год до 19,7 кВт⋅год (а швидкість зарядки з 3,6 кВт до 11 кВт, щоб іти в ногу з часом), збільшивши дальність ходу на електротязі з 61 км до 100 км.
Дизель все ще присутній, хоча VW не зробило жодних спроб покращити жоден з двох доступних варіантів. Базовий 2.0 TDI розвиває 116 к.с. і спарений з шестиступінчастою механічною коробкою передач, а більш потужний TDI на 150 сил підключений до семиступінчастої DSG. Як і всі Гольфи, доступні на старті, обидва виключно передньопривідні.
GTI з самого початку, Clubsport і R підвезуть пізніше
Потужність GTI збільшується з 245 к.с. до 265 к.с., і, на жаль, «гаряча» версія постачається лише з семиступінчастою DSG, оскільки ручний варіант був скасований через обмеження жорстких норм викидів Euro 7, які так і не матеріалізувалися.
За ним слідують GTI Clubsport, Golf R і – для Європи – універсал Golf R, а покупці, яким потрібна опція повного приводу, але по грошам не виходить Golf R, в кінцевому підсумку зможуть купити 4Motion 2.0 TSI, чия потужність 204 л.с. на 10 сил вища, ніж у попередника.
Зміни дизайну: моргніть і не помітите
Важливо усвідомити, що новий Volkswagen Golf 2025 року – це всього лише фейсліфтінг Golf восьмого покоління, а не абсолютно новий автомобіль, але навіть з урахуванням даного зауваження візуальні зміни на перший погляд неймовірно тонкі. Придивіться уважніше, і ви можете побачити, що передні фари мають більш прямі лінії та мають лише один виступ на нижньому краї. Базові автомобілі отримують вузький нижній повітрозабірник і великий бампер у колір кузова, тоді як GTE і GTI тепер мають два невеликі кігті, що діагонально входять у сітку їх впускного отвору. Ще одним нововведенням для європейського ринку є логотип VW з підсвіткою, який ділить поперечну світлову смугу, а в доповнення до цього моделі отримали нові кольори та дизайн коліс.
Технології інтер’єру роблять один крок вперед і один назад
Дорестайлинговий Volkswagen Golf VIII постійно критикували лише за одну річ, з якою VW терміново довелося вирішувати питання до рестайлінгу, то тепер все буде інакше. Роками Гольфи хвалили за прості, логічні та інтуїтивно зрозумілі елементи керування, але восьма ітерація відмовилася від цієї концепції, прийнявши на борт комбінацію надмірно чутливих кнопок на рульовому колесі, заплутаної системи меню на інформаційно-розважальному екрані та жахливих клавіш управління кліматичною системою, які навіть не підсвічувалися вночі.
Рішення VW полягала в тому, щоб замінити сенсорні кнопки на рулі старомодними жорсткими клавішами, встановити нові сенсорні екрани (10,4 дюйма на базових моделях, 12,9 дюйма на більш дорогих моделях), оновити графіку та структуру меню, а також підсвітити клавіші управління температурою. Оновлена компоновка екрана розділяє центральний дисплей на дві області над і під основним вмістом: налаштовувану верхню панель для ваших улюблених функцій і фіксовану нижню панель, яка надає місце для кнопки «Додому» та легкого доступу до елементів керування кліматом. Європейські моделі постачаються з голосовим помічником, що працює на основі ChatGPT.
Ви також можете вибрати конфігурацію 10,2-дюймової цифрової панелі приладів у класичному режимі з двома круглими кластерами або ж прогресивний варіант із плитчастим відображенням, а шанувальники технологій оцінять нову здатність Golf паркуватися та виїжджати з парковочних місць за допомогою смартфона, а ще опціональні світлодіодні фари IQ.Light.
Від Life до R-Line
З самого початку в Європі буде доступний повний спектр Гольфів, включаючи універсал і кілька рівнів обробки салону. Базовий Golf оснащений безключовим доступом, датчиками паркування, круїз-контролем і світлодіодними фарами, а комплектація Life додає хромовану обробку кузова, бездротову зарядку телефону, триколірне підсвічування салону, комфортні сидіння, адаптивний круїз-контроль і 16-дюймові диски.
Style привносить розкішний штрих з електричним управлінням водійського сидіння, спеціальним дизайном переднього бампера і камерою заднього виду, а R-Line (дивіться універсал у галереї) повторює справжній Golf R, пропонуючи чорний глянцевий декор, спортивний руль з підрульовими перемикачами DSG, режими водіння і спортивні сидіння R-Line.
Продажі в Європі почнуться цієї весни.