SEAT покидає нас, згортаючи виробництво автомобілів, про що свідчить рішення батьківського концерну Volkswagen Group. Згідно до офіційної позиції керівництва компанії, як тільки поточні моделі SEAT закінчать свій життєвий цикл, вони покинуть ринок без наступників. Замість цього спадщина SEAT продовжить жити в бренді Cupra, котрий також почне отримувати значні інвестиції на розвиток від VW Group. Однак назва SEAT зберіжеться – на нього є інші плани.
Відповідаючи на питання про майбутнє SEAT в рамках відкритого сьогодні Мюнхенського автосалону, голова VW Томас Шефер заявив буквально наступне: «майбутнє SEAT — це Cupra».
Ця інформація вже деякий час була на слуху у іспанського автовиробника. Не дивлячись на добрі результати в 2000-х та 2010-х роках, молодий бренд VAG почав проявляти ознаки втоми. А із ростом суббренду Cupra, виділеного з SEAT в 2018 році, аргументи на користь продовження роботи обидвох компаній одразу більше не мають достатньої підтримки.
Volkswagen Group підкреслює заплутану ідентичність компанії SEAT. Оскільки Cupra присвятила себе повністю спортивним та преміальним автомобілям, доволі складно зрозуміти, який сенс самої SEAT – в якийсь момент вона була спортивним брендом, але потім сконцентрувалася на доступності. І оскільки в лінійці SEAT до цього часу не з’явилося жодного електромобіля, а тільки Born у Cupra, вочевидь, план по викачуванню останньої краплі крові з вен SEAT вже реалізується деякий час.
Однак є й добра новина – назва SEAT не зникне повністю. Замість цього група Volkswagen «знайде для нього іншу роль». В попередніх звітах припускалося, що бренд займеться виробництвом мобільних рішень, таких як електричні самокати, скутери та подібне. Лінійка скутерів SEAT Mo вже представлена в цьому просторі, але існує ймовірність, що бренд розширить цю лінійку найближчим часом, хоча все ще залишається шанс, що іспанська компанія продовжить виробництво невеликих автомобілів.
Іншим потенційним напрямком майбутнього SEAT можуть стати квадроцикли, подібні до Citroen Ami. В 2019 році компанія SEAT продемонструвала концепт Minimo із змінною батарейкою, котра могла би забезпечити живлення мікроавтомобіля із запасом ходу до 100 км.
VW також продовжить виробляти автомобілі в Іспанії, при цьому німецький концерн проінвестує будівництво нового заводу по виробництву акумуляторів вартістю € 10 млрд в Валенсії. Існуючий завод SEAT в Мартореллі займеться виробництвом електромобіля VW ID.2, котрий ще тільки розробляється.
Cupra, як автомобільний бренд із найшвидшими темпами зростання в Європі, продовжить отримувати інвестиції від VW, причому в значно більшому об’ємі.
«Оглядаючись назад, я думаю, що це було правильне рішення, але ризиковане», — каже Шафер. «Я бачив, як з’являлося та зникало багато нових імен, але рішення по Cupra та SEAT було добрим. Cupra більша за Alfa Romeo та Polestar, а це багато важить».