Минуло сорок дев’ять років відтоді, як Volkswagen представив перший в історії гарячий хетчбек Golf, і ми досі чекаємо на серійний електромобіль під брендом GTI. Але сьогодні VW запускає дещо краще – серійний ID.3 GTX, який дебютує на світовій арені разом з ID.7 GTX, про який ви можете прочитати в окремій статті.
Вперше ми почули про заряджений ID.3 ще у 2021 році, коли VW випустив концепт ID.X. Однак серійний Volkswagen ID.3 GTX відрізняється від нього кількома ключовими деталями. Тому що, хоча ID.X мав два двигуни та повний привод (налаштування, яке він запозичив у серійного ID.4 GTX, представленого в лютому), ID.3 GTX, як і всі інші ID.3, оснащений лише одним електродвигуном APP550, розташованим позаду та що обертає задні колеса.
Але технологія електричних двигунів VW сильно просунулася за останній рік, і якщо ви звернули увагу на збільшення потужності, нещодавно продемонстроване одномоторним ID.4, ви зрозумієте, чому команда з Вольфсбурга вирішила зупинитися на одному двигуні та все одно створити переконливий гарячий хетчбек.
Насправді ID.3 GTX – це дві машини. Базова модель, просто GTX, отримуює той самий двигун потужністю 286 к.с. / 210 кВт, який тепер встановлюється на двомоторний ID.4, і може розігнатися до 100 км/год за 6,0 секунд. Це не блискавично швидко для електромобіля чи гарячого хетчбека на сьогоднішній день, але це означає, що GTX є більш потужним і розганяється швидше, ніж найпотужніший ID.3, доступний раніше, який має 204 к.с. / 150 кВт і розганяється до 100 км/год за 7,3 секунди.
Також це ставить його трохи попереду нещодавно оновленого Golf GTI, який передає на передні колеса 266 к.с. / 195 кВт і розганяється до 100 км/год за 6,2 секунди. VW каже, що електромотор налаштовано на забезпечення максимальної тяги протягом мілісекунд після натискання педалі акселератора, тому, ймовірно, він відчуватиметься швидшим, ніж говорять цифри.
Друга машина – це Volkswagen ID.3 GTX Performance – що отримує найпотужніший електричний двигун німецького виробника на поточну мить. Він має той самий крутний момент 545 Нм, що й базова модель GTX, але потужність збільшується до 326 к.с. / 240 кВт, що допомагає скоротити час розгону до 5,6 секунди. Це лише на 6 к.с. та 0,3 секунди менше, ніж обіцяв двомоторний концепт ID.X з повним приводом, і означає, що найшвидший ID.3 є швидшим за одномоторну Tesla Model 3, якій потрібно 6,1 секунди, щоб досягти 100 км/год. І хоча максимальна швидкість базового GTX 180 км/год перевищує електронно обмежену максимальну швидкість звичайного ID.3 160 км/год, Performance виправдовує свою назву максимальною швидкістю 200 км/год.
Обидві моделі оснащені одноступінчастою трансмісією та отримують ту саму батарею на 79 кВт/год, запас ходу якої, за заявами, становить 600 км, а заряджати її можна потужністю 175 кВт. Але хоча кожна версія отримує модернізовану підвіску, щоб відповідати додатковій потужності та іміджу хот-хетча, GTX Performance стає серйознішим зі стандартними адаптивними амортизаторами DCC, які повинні покращити як комфорт, так і керованість кузова порівняно з GTX без Performance.
Порівняно з концептом ID.X на базі ID.3 зі складними кованими легкосплавними дисками та деталями кольору денного світла, серійний GTX виглядає невтішно м’яким. Є лише трохи збільшена сітка у переробленому передньому бампері, чорні корпуси дзеркал та оздоблення даху, а також новий набір 20-дюймових п’ятиспицевих дисків Skagen, які виділяють його як хот-хетч в лінійці попереду та збоку. Позаду є новий чорний глянсовий дифузор, видозмінені світлодіодні задні ліхтарі (попереду опціонально світлодіодні матричні фари) та написи GTX там, де на стандартному автомобілі можна знайти значок ID.3.
VW, здається, доклав трохи більше зусиль усередині, хоча фанатів GTI може розчарувати відсутність клітчатої тканини сидінь у першому електричному хот-хетчі із Вольфсбургу. Ви отримуєте червону строчку та хромовий напис GTX на спортивному кермі, більше червоної строчки та логотипи GTX на стандартних спортивних сидіннях, а також можливість перейти на спортивні сидіння ergoActive з інтегрованими підголівниками, електрорегулюванням та регульованою підтримкою стегон.
Як і всі моделі ID.3 наступного покоління, GTX також отримує більший (12,9-дюймовий) сенсорний екран із переробленою системою меню та підсвіченими повзунками підігріву, щоб відповісти на критику оригінального електромобіля. Існує програма Wellness, яка може налаштувати освітлення, клімат-контроль та аудіосистему, щоб або розбудити вас, або заспокоїти. GTX також оснащений голосовим помічником ChatGPT, який VW запроваджує у своїх модельних лінійках. Тільки не питайте його, хто випускає найшвидший електричний хот-хетч, інакше ви можете розчаруватися.