Абсолютно новий Porsche Macan 2024 року вже з нами, і вперше він повністю електричний. Проте це не перший електромобіль Porsche, але це перший раз, коли штутгартський автовиробник переходить від двигуна внутрішнього згоряння до акумуляторного живлення в рамках існуючої моделі.
Таким чином, Porsche Macan EV виходить з рядом унікальних функцій, спрямованих на те, щоб зробити його таким же Porsche, як і Macan з двигуном внутрішнього згоряння. З точки зору дизайну новий Macan EV дійсно дуже схожий на решту своєї родини. Звичайно, він трохи підріс, оскільки тепер він побудований на платформі Porsche Premium Platform Electric (PPE), яку він ділить з Audi Q6 e-Tron аналогічного розміру. Тепер його довжина становить 4 786 мм або на 58 мм більше, ніж у Macan з ДВЗ. Він також на 76,2 мм вищий –1 671 мм і на цілих 224 мм ширший –2 151 мм.
Він має скошений профіль даху в стилі купе, схожий на Cayenne Coupe, який різко падає до задньої частини, і широкі крила, що приховують його електричну основу. «З електричним Macan ми представляємо перший Porsche, який переходить на електротягу, зберігаючи при цьому свою усталену ідентичність», – говорить Міхаель Мауер, віце-президент з дизайну Porsche. «Новий Macan чітко впізнаваний за своєю фірмовою ідентичністю як частина сімейства продуктів Porsche».
Збільшені габарити нового Macan EV призводять до збільшення внутрішнього простору. Пасажири на задніх сидіннях тепер мають більше місця для ніг, але при цьому автомобіль пропонує додатковий простір для зберігання речей у 120 літрів порівняно з версією з ДВЗ. З цього додаткового вантажного простору майже 84 літри знаходяться під капотом у другому невеликому відділенні для речей. Взагалом модель пропонує 540 літрів простору для завантаження в обидвох багажних відділах.
Навіть найдешевша версія Porsche Macan EV оснащена повним приводом завдяки електричному двигуну на кожній осі. Вони живляться від 100-кіловатної батареї на 800 вольт, яка має оновлений хімічний склад і конструкцію порівняно з Taycan. Інтегрована система управління батареями дозволяє заряджатися постійним струмом до 270 кВт. У реальних умовах, якщо знайти зарядну станцію, яка може стабільно забезпечувати таку потужність, вона дозволяє заряджати Macan EV з 10% до 80% лише за 21 хвилину.
Система управління батареями також здатна розділити 800-вольтову батарею на пару 400-вольтових батарей. За словами Porsche, це допомагає прискорити час зарядки на зарядних станціях 400 вольт, при підключенні електромобіля до двох портів одночасно. Очікується, що і Macan 4, і Macan Turbo будуть мати запас ходу понад 480 км, при цьому цифри EPA опублікують дещо пізніше. Батарея також здатна приймати заряд з максимальною потужністю до 240 кВт під час гальмування зусиллям від 0,5 g. Цікаво, що режиму водіння однією педаллю більше немає, і Macan не прагне до автоматичної зупинки на низькій швидкості.
Технології на борту
Porsche просуває свій технологічний пакет в Macan далі, ніж у попередніх автомобілях. Наприклад, він доступний з трьома екранами на панелі приладів. У центральному положенні знаходиться інформаційно-розважальна система діагоналлю 10,9 дюйма, ще один ідентичний блок діагоналлю 10,9 дюйма доступний перед переднім пасажиром, а завершує трійку 12,6-дюймовий дисплей інформації водія.
Дисплей інформації водія також може бути оснащений доповненою реальністю, хоча це щось інше, ніж у інших компаній. Він відображає підказки про напрямок руху таким чином, ніби вони знаходяться перед водієм на відстані близько 10 метрів і відповідають розміру 87-дюймового дисплея. Крім того, очікується, що інтеграція Android Auto і Apple CarPlay стане частиною дисплея доповненої реальності. Звичайно, для тих, хто віддає перевагу більш традиційній приладовій панелі, інформаційно-розважальна система пропонує мінімалістичний режим.
Варіанти силової установки
Швидкість – це те, що природно пов’язано як з Porsche, так і з електромобілями, і Macan не відступає від цієї тенденції. Він буде доступний у двох версіях на момент запуску – Macan 4 і Macan Turbo, з подальшим додаванням інших модифікацій. Базовий Macan 4 розвиває 402 к.с. / 300 кВт потужності та 648 Нм крутного моменту, розганяється від 0 до 96 км/год за 4,9 секунди. Максимальна швидкість становить 219 км/год. Обидві версії можуть фактично перетворитися на кросовер з заднім приводом, направляючи всю потужність тільки на задні колеса.
Turbo значно спортивніший. Він розвиває 630 к.с. / 470 кВт потужності та 1 128 Нм крутного моменту. Це забезпечує максимальну швидкість 259 км/год та розгін від 0 до 96 км/год лише за 3,1 секунди. Так, новий Macan Turbo швидший (з місця) ніж 911 GT3, який має 502 к.с. і робить те саме за 3,2 секунди.
Porsche впроваджує ряд функцій, щоб допомогти йому утримуватися на поворотах. Новий Macan оснащений заднім диференціалом Porsche Torque Vectoring (PTV). Для покупців Macan Turbo існує ще більш просунута версія під назвою PTV Plus, яка дозволяє задньому двигуну працювати як блокований диференціал. Крім того, обидві моделі пропонують повнокероване рульове управління, яке дозволяє заднім колесам повертатися на п’ять градусів у будь-якому напрямку для покращення стабільності на високих швидкостях або поворотів на низьких швидкостях.
Крім того, Macan 4 і Macan Turbo отримують у стандартній комплектації пневматичну підвіску. З кожного боку знаходиться двоклапанна система, яка дозволяє регулювати як стиснення, так і відскок. Говорячи про систему, представники Porsche кажуть: «Очевидно, так, це кросовер. Ми розуміємо, що більшість людей будуть їздити на новому Macan тільки на роботу та назад, до школи або куди завгодно. Але врешті-решт, він все ще носить значок Porsche. Отже, він все ще повинен пропонувати найкращі в своєму класі характеристики керованості та комфорту.
Питання ціни
Початкова ціна Porsche Macan 2024 року становить $78 800. Для порівняння, поточний Macan з двигуном внутрішнього згоряння, оснащений 2,0-літровим турбованим чотирициліндровим двигуном потужністю 261 к.с. / 194 кВт, коштує від $60 900, але об’єктивно він не такий швидкий і технологічно просунутий. Розгін від 0 до 96 км/год займає у нього 6 секунд.
Початкова ціна Macan Turbo становить $105 300. Він найближче за ціною до Macan GTS, який оснащений 2,9-літровим турбованим V6 двигуном потужністю 434 к.с. / 323 кВт і розганяється від 0 до 96 км/год за 4,3 секунди, а його ціна починається від $86 800.
Конкуренти та доступність
Porsche каже нам, що єдиним прямим конкурентом Macan EV є Macan з ДВЗ, що звучить зухвало, але якщо бігло оцінити ринок, то це не так далеко від істини. BMW пропонує X3, Mercedes – GLC, а Genesis – G70, але жодна з цих трьох моделей не зможе справді зрівнятися з Porsche за продуктивністю, і вони не є виключно електричними.
Електричні конкуренти можуть з’явитися у вигляді майбутнього BMW iX3 або, можливо, Tesla Model Y Performance. Audi Q6 e-tron, який ділить багато компонентів з Macan EV, також скоро вийде на ринок, ймовірно, трохи дешевше Porsche. Можливо, покупці навіть будуть розглядати більші BMW iX і Mercedes EQE. Однак жоден з них не здатний запропонувати такої ж динаміки керування.
Porsche починає приймати замовлення на електричний Macan негайно, а поставки почнуться влітку 2024 року. Виробництво моделі налагоджено на вуглецево-нейтральному заводі в Лейпцигу.