Фармацевтика є однією з найперспективніших виробничих галузей в Україні, адже потреба в якісних, доступних та сертифікованих ліках та препаратах для охорони здоров’я є постійною. Водночас час не стоїть на місці і фармацевтика, вона теж має свої тренди. Пропонуємо вам дізнатися про 6 найактуальніших з них у нашому невеличкому гайді.
- Розробка та виробництво на аутсорсингу. Цей тренд розпочався з епідемією COVID-19 та досі набирає обертів. Замість того, щоб вкладати кошти в закупівлю лабораторного та виробничого обладнання фармацевти все частіше звертаються із точковими замовленнями до вже наявних виробництв.
- Акцент на біопрепарати. Препарати, виготовлені з клітин живих організмів, мають вищу ефективність порівняно до низькомолекулярних препаратів, до того ж вони більш таргетовані на лікування певної хвороби.
- Використання штучного інтелекту. Це може бути запровадження нових способів комунікації з клієнтами за допомогою ШІ-ботів, які допомагатимуть з підбором ліків та препаратів, або ж використання ШІ у виробничих процесах, наприклад, для обробляння результатів клінічних досліджень.
- Використання доданої чи віртуальної реальності. Чим далі, тим більш високотехнологічної стає фармацевтична галузь. Наприклад, для сумісної роботи з розробки та випробування нових ліків застосовують додану чи віртуальну реальність, яка допомагає змоделювати окремі ситуації та працювати командно з фахівцями з інших країн.
- Акцент на оптимізації ланцюжків поставок. Своєчасне та безперервне забезпечення сировиною, відправлення готової продукції, дотримання циклу виробництва від лабораторії до кінцевого споживача — все це сьогодні здійснюється не лише коштом класичних логістичних методів, а й просунутої автоматизації, такої, наприклад, як моніторинг транспорту для фармацевтики.
- Фокус на лікувальній терапії та управлінні хворобами. Це біотехнології в своїй суті, коли ліки та терапія розробляються із використанням методів клітинної та генної терапії, розробкою генно-інженерних вірусів для подолання важких, хронічних хвороб.
Всі ці тренди ви сміливо можете брати за основу, якщо наразі стоїте на розпутті та бажаєте розвивати свій фармацевтичний бізнес з оглядом на потреби майбутнього. Або ж просто візьміть їх до уваги, щоб краще розуміти конкурентів, ринки та своїх потенційних клієнтів.