Вчасна заміна мастила забезпечує надійну роботу двигуна та продовжує його термін служби. Проте серед автомобілістів існує безліч міфів і хибних уявлень про те, як часто це слід робити. Помилки починаються вже на етапі вибору мастила. Дуже важливо обирати продукт, який відповідає необхідним допускам двигуна вашого автомобіля. До того ж слід надавати перевагу якісній продукції — такій, як Aral HighTronic 5W-40 від німецького виробника. Неякісне мастило скорочує ресурс двигуна, й у майбутньому це може вилитися в дороговартісний ремонт.
Фактори, які впливають на частоту заміни мастила
Перш за все, важливий тип мастила. Є три основні типи моторних мастил: мінеральні, напівсинтетичні та повністю синтетичні. Мінеральні мастила зазвичай потребують заміни кожні 5 000–7 000 км, тоді як синтетичні та напівсинтетичні мають більший ресурс та можуть використовуватися до 10 000–15 000 км та більше (у деяких випадків).
Як зауважує виробник мастил Арал, також частота заміни мастила залежить від того, як і де ви їздите. Якщо автомобіль експлуатується в умовах інтенсивного міського руху з частими зупинками, це може призвести до швидшого зносу мастила. Крім того, екстремальні температури, запилені дороги або їзда по бездоріжжю також впливають на частоту заміни оливи.
Два додаткові фактори — це стан двигуна та рекомендації виробника. Мотори з великим пробігом або ті, які працюють з високим навантаженням, потребують частішої заміни мастила. Адже у таких двигунах частіше утворюються відкладення та забруднення.
У кожного автомобіля є свої рекомендації щодо заміни мастила, які базуються на конструкції двигуна, типі мастила та умовах експлуатації. Важливо дотримуватися цих рекомендацій, оскільки вони розроблені з урахуванням оптимальної роботи мотора.
Міфи про моторні мастила
Міф: Якщо мастило потемніло, його потрібно змінювати.
Правда: Темний колір мастила не завжди свідчить про необхідність його заміни. Мастило темніє через роботу та двигуні, і це ознака того, що воно виконує свою функцію з очищення, захисту двигуна. Важливішими є рівень та в’язкість мастила, а також дотримання рекомендованого інтервалу заміни.
Міф: Синтетичні мастила — завжди кращі.
Правда: Хоча синтетичні мастила зазвичай забезпечують кращий захист при високих температурах та мають більший термін служби, це не завжди означає, що вони підходять для всіх двигунів. Вибір мастила повинен базуватися на рекомендаціях виробника автомобіля та умовах експлуатації.
Міф: Не можна змішувати різні типи мастил.
Правда: Хоча бажано використовувати один тип мастила протягом усього терміну експлуатації, змішування різних типів (мінерального, напівсинтетичного або синтетичного) не завдасть шкоди двигуну в екстрених випадках. Однак це може змінити властивості мастила, тому краще дотримуватися рекомендацій виробника.