Skoda представила новий базовий електромобіль під назвою Epiq. Цей субкомпактний повністю електричний кроссовер дебютує у 2025 році за стартовою ціною €25 000. Він обіцяє просторий салон і запас ходу понад 400 км.
Презентація відбулася під час щорічної прес-конференції Skoda 2024 року, де компанія поділилася своїми фінансовими результатами та майбутніми стратегічними планами. Спочатку очікувалося, що чеський автовиробник представить компактний кроссовер Elroq, який готується дебютувати цього року як екологічна альтернатива Karoq. Однак презентація здивувала присутніх концептом Skoda Epiq, який має вийти наступного року як аналог майбутніх VW ID.2 та Cupra Raval.
Довжина Skoda Epiq становить близько 4,1 метри, що відповідає розмірам хетчбека Fabia. Зовнішній вигляд втілює найновішу дизайнерську мову бренду Modern Solid з піднятою стійкою, сучасними стилістичними рішеннями та характерним світлодіодним підсвічуванням.
Електромобіль нагадує зменшену версію концепту Skoda Vision 7S 2022 року з таким же грилем «Tech-Deck Face» замість традиційної решітки радіатора. Концепт виконаний у місячно-білому кольорі з ледь помітними помаранчевими акцентами та футуристичними триспицевими легкосплавними дисками. Збільшені захисні пластини, які також є повітрозабірниками, рейлінги на даху та текстура пластикової обшивки підкреслюють авантюристичний стиль. Залишається з’ясувати, які з цих функцій потраплять до серійної версії.
Попри компактні розміри, Skoda стверджує, що електромобіль забезпечить «епічну кількість простору». П’ятимісний салон доповнюється багажником об’ємом 490 літрів. Відповідно до майбутньої стратегії Skoda, ми очікуємо на широке використання екологічно чистих матеріалів у всьому інтер’єрі, а також на різні функції Simply Clever для підвищення його практичності.
Центральним елементом мінімалістської панелі приладів є великий окремий дисплей інформаційно-розважальної системи, доповнений значно меншим цифровим щитком приладів. Інші помітні особливості включають футуристичне двоспицеве кермо з інтегрованими кнопками, ультратонкі дефлектори повітря, мобільний цифровий ключ і відділення для бездротової зарядки, розташоване під групою фізичних кнопок на центральній консолі.
Skoda не розкрила жодних технічних характеристик, крім запасу ходу 400 км, але підтвердила, що електромобіль підтримуватиме двосторонню зарядку. Ця функція дозволяє власникам використовувати енергію акумулятора для живлення електричних пристроїв та побутової техніки.
Виробництво Skoda Epiq розпочнеться у 2025 році на заводі VW Group у Памплоні, Іспанія, поряд з VW ID.2 та Cupra Raval. Ці три субкомпактні електромобілі використовуватимуть нову ітерацію архітектури MEB і, як очікується, матимуть однакові силові агрегати та варіанти акумуляторів.
Генеральний директор Skoda Клаус Целлмер визнав, що світовий ринок електромобілів переживає спад, але підкреслив, що майбутнє чеського бренду «залишається електричним». Skoda зберігає непохитність у своєму зобов’язанні інвестувати €5,6 мільярда в електромобільність у найближчі роки, плануючи представити не менше шести електричних моделей до кінця 2026 року.
Однак автовиробник продовжить розробку інших силових агрегатів, включаючи «високоефективні» ДВЗ, а також варіанти з помірним гібридом і підключним гібридом. У тому ж контексті генеральний директор Skoda заявив, що вони продовжуватимуть пропонувати моделі з двигунами внутрішнього згоряння доти, доки їх куплятимуть клієнти, а правова база дозволятиме їх продаж на певних ринках, таких як Європа.
У 2023 році Skoda продала 866 800 автомобілів, що на 18,4% більше показника попереднього року. Це призвело до виторгу в розмірі €26,5 млрд та операційного прибутку в розмірі €1,8 млрд, незважаючи на негативний вплив виходу з російського ринку.