Гальмівна система автомобіля є найважливішою системою безпеки. Вона покликана зупиняти автомобіль, уникати зіткнень та контролювати розгін. Зазвичай щоб все працювало як належить, гальмівна система потребує регулярного обслуговування, що збедільшого зводиться до заміни гальмівних дисків, колодок та тросів і з цього ракурсу добре що все перелічене продає магазин автозапчастин «Руслан Авто» за гарними цінами. Однак ми розглянемо деякі цікаві цифри, пов’язані з гальмівним системами автомобілів, про котрі не говорять надто часто, а варто було б.
Найефективніші фрікційні матеріали
Найбільш ефективними гальмівним матеріалами є карбідні гальма. Вони можуть забезпечити гальмування з повним зупинкою автомобіля за 50 метрів зі швидкості 100 км/год. Однак карбідні гальма також є найдорожчими і вимагають надто клопітного обслуговування, тому поступаються більш доступним масовим рішенням.
Більш прийнятними за ціною і поширеними є гальма з металевими накладками. Вони забезпечують гальмування з повним зупинкою автомобіля за 55 метрів зі швидкості 100 км/год.
Найгірші гальмові матеріали — це гальма з текстильними накладками. Вони забезпечують гальмування з повним зупинкою автомобіля за 70 метрів зі швидкості 100 км/год.
Рекорд гальмування
Рекорд гальмування належить автомобілю Bugatti Chiron Super Sport 300+. Він здатний зупинитися з швидкості 490 км/год за 2,4 секунди. Це також автомобіль із найпотужнішою гальмівною системою в історії. Він має гальмівну систему, що складається з 16-поршневих передніх і 8-поршневих задніх гальм. Ця система дозволяє зупиняти автомобіль зусиллям на перенавантаження, що є більш типовими для реактивних винищувачів.
Що характерно, температура гальм при гальмуванні з 100 кілометрів на годину до повної зупинки досягає 300-400 градусів Цельсія. У разі екстреного гальмування з таких високих швидкостей температура фрекційних матеріалів здатна перевищувати позначку в 500 градусів. Це температура, при якій плавляться свинець, алюміній, титан, залізо і сталь, скло, цегла та навіть камінь, отже вона потребує особливого складу гальмівної системи та дуже добре продуманої системи охолодження.
Застосування тросів
Троси в гальмівних системах автомобілів вперше почали використовуватися в XIX столітті. Вони э дешевими і простими в обслуговуванні, а ще пропонують геніальне рішення передачі зусиль на гальмівні колодки. Однак троси мають обмежену міцність, а тому схильні до розтягування та обривів при надмірних навантаженнях. Отже, гальмівні троси потребують регулярного огляду на предмет пошкоджень. Нащастя, у сучасних автомобілях троси використовуються все рідше. Їх замінюють гідравлічні системи, які більш надійні і ефективні.
Термін служби сучасних гальмівних систем
Термін служби сучасних гальмівних систем становить в середньому 30 000 — 40 000 кілометрів пробігу між інспекціями та обслуговуванням. Однак на його величину впливають такі фактори, як стиль водіння, дорожні умови та якість гальмівних колодок і дисків.
Що в гальмівних системах ломається найчастіше
Найчастіше в гальмівних системах автомобілів потребують заміни колодки і диски. Колодки зношуються в процесі гальмування і їх потрібно міняти кожні 15 000 — 20 000 кілометрів пробігу. Диски можуть деформуватися або пошкодитися в результаті аварії, а ще вони природнім шляхом зношуються в процесі тривалого використання, що призводить до утворення на їх поверхні відпрацьованих прошарків, котрі сильно шкодять ефективності гальмування навіть із новим комплектом колодок. Отже, колодки і диски найдоцільніше замінювати разом.