Табличка Passat раніше вже була скорочена з північноамериканської модельної лінійки Volkswagen, але в Європі вона продовжує жити завдяки великій кількості прихильників з числа сім’янинів з традиційними смаками або сегменту бізнес-клієнтів. З моменту появи першого Passat в 1973 році, Volkswagen продав більше 30 млн всіх поколінь моделі, однак в своєму електричному наступі німецький автовиробник вимушений приносити в жертву навіть такі знакові імена, поставивши його на п’єдестал оцінки в останній раз, перш ніж назавжди згорнути виробництво. У продаж новий Volkswagen Passat B9 поступить весною 2024 року.
Цього разу модель виходить виключно в кузові універсал, причому скорочення до такого кузовного асортименту модель переживає вперше, а ще її виробничу лінію безцеремонно виселили з Емдену в Німеччині, щоб вивільнити місце для ID.4 та ID.7. Якщо це є ознакою зміни пріоритетів VW, те ж саме можна сказати про рішення VW довірити розробку Passat нового покоління дочірньому бренду Skoda, чия очікувана Superb нового покоління паралельно виготовлятиметься на тому ж заводі в Братиславі.
Як і очікувалося, універсал електрифікований
Попередній двокузовний Volkswagen Passat B8 випустили ще в 2014 році, а в своїй заключній ітерації автомобіль переходить на сучасну платформу MQB Evo. Саме вона використовується у восьмому поколінні Golf, в наступних Tiguan та Audi A3, відкриваючи нові можливості для гібридних силових систем та систем допомоги водієві. Новий Пассат став довшим в колісній базі, додавши 50 мм в порівнянні з попередньою моделлю.
Прямі гострі лініє старого автомобіля залишилися в минулому, уступивши місце більш вигнутим граням, котрі перегукуються з новим Tiguan, що готується до дебюту пізніше цього року. Хоча вузька верхня решітка радіатору виглядає сучасно (і візуально споріднює новий Passat з Golf), а поєднання широкої нижньої решітки та стріловидних фар придає Volkswagen Passat B9 деяку виразність попереду, решта частина автомобілю зовсім звичайна.
100 км пробігу в режимі EV
VW Passat нового покоління не буде доступний у виді чистого електромобіля – ця задача покладена на ID.7, котрий на відміну від Passat буде доступний як в конфігурації седан, так і в конфігурації універсал. Зате водії нового Пассата зможуть поїхати на електротязі в доволі дальню дорогу, максимум до 100 км. В цьому їм допоможе акумуляторна батарея ємністю 19,7 кВт год з 1,5-літровим бензиновим двигуном, що розвиває 204 або 272 к.с., в залежності від конфігурації.
Інші варіанти двигунів включають м’який гібрид 1.5 eTSI на 150 к.с., пару двигунів 2.0 TSI потужністю 204 к.с. та 265 к.с., а також три турбодизеля потужністю від 122 к.с. до 193 к.с. Тільки дволітрові бензинові та дизельні мотори з кращими характеристиками виходять за рамки передньопривідної конфігурації, забезпечуючи тягу 4Motion. Незалежно від вибору двигуна, на колеса потужність передається через коробку DSG з подвійним зчепленням, що керується з нового селектору під кермом з правого боку.
Більше місця для екранів та ніг
Подовжена колісна база нового Volkswagen Passat означає більше місця для пасажирів. Простір для ніг позаду виріс на 50 мм, а об’єм багажного відділу, котрий завжди був головною перевагою для покупців Passat, Збільшився на 40 літрів до 690 літрів при піднятих сидіннях, та на 140 літрів до 1 920 літрів в складеному стані. Це робить Passat більш зручним для перевезення вантажів у порівнянні із ID.4 та попереднім Tiguan.
Також VW Passat хизується розміром свого нового сенсорного екрану, і це правда, адже 15-дюймовий планшет виглядає вражаючи. Але варто вам обрати Passat початкового рівня, і його замінять на менш вражаючий 12,9-дюймовий дисплей, хоча ви все рівно отримаєте цифрову комбінацію приладів з трьома різними графічними стилями, між котрими можна перемикатися.
Та найважливіше, в новому Пассаті відсутні будь-які ознаки жахливих сенсорних кнопок на кермі як у Golf VIII. Він отримав старомодні перемикачі, хоча переміщення селектору коробки на правий важіль означає, що функції склоочисника та вказівників поворотів тепер використовуються разом на лівому важелі, так що у фанатів VW все ще залишиться прецедент для роздратування.
Чотири рівня оздоблення та R-Line
Новий Volkswagen Passat не отримає багато розкішних комплектацій, але він став безпечнішим в любому варіанті завдяки таким функціям навіть в базі, як адаптивний круїз-контроль, світлодіодні фари, датчики парковки, система автоматичного гальмування, утримання смуги руху та розпізнавання дорожніх знаків. На рівні Business ви чітко зрозумієте, що це стихія Passat із трьохзонним клімат-контролем, багатьма портами USB-C, частково електрифікованими сидіннями з функцією масажу, асистентом парковки та автоматикою перемикання фар.
Крім того, найвибагливішим клієнтам будуть доступні розкішна Elegance та спортивна R-Line. Обидва варіанти з матричними світлодіодними фарами, першоякісними масажними сидіннями (спортивними в R-Line), безключевим доступом та автоматичною парковкою, котрою можна керувати зі смартфону. Але в той час як Elegance поступається R-Line крихітними 17-дюймовими колесами, варіант R-Line красується вісімнадцятидюймовими з більш агресивним обвісом кузову.
Що з підвіскою
Такий розмір коліс є зайвим нагадуванням про те, що хоча Passat може й новий, дух моделі та, ймовірно, мислення її покупців застрягли в минулому, де світом ще не правлять кроссовери та електромобілі. Покупці таких автомобілів продовжують орієнтуватися на економію грошей, та важко собі уявити, щоб дуже багато з них побачили сенс витрачатися на опційну підвіску DCC Pro з її двоклапанними адаптивними амортизаторами, навіть якщо вони дійсно сильно покращують плавність ходу та керованість.
В новому Пассаті нема нічого видатного. І в цьому вся суть. Він залишився солідним та серйозним автомобілем для покупців, котрі не зацікавлені в позуванні або скороминущим віянням моди. Питання в тому, чи не стануть ці самі покупці більш схильними до Skoda Superb, котра цілком може отримати більше оснащення за привабливіші гроші?! Вже скоро Skoda випустить свій новий флагман і ми отримаємо всі відповіді.