Електричний наступ Cupra здійснив великий прорив вперед з презентацією серійної версії кроссоверу Tavascan, що примкнув до хетчбеку Born. Модель, спроектована та розроблена в Барселоні, вперше показалася в статусі концепту 2019 року та позиціонується як «герой нового часу». Іншими словами, з цього моменту починається відлік нової мови дизайну Cupra, котрий незабаром розповсюдиться на інші автомобілі бренду.
Хоча в Cupra дизайн Tavascan називають «грізним та загадковим», це трішки перебільшено, враховуючи давність оригінального концепту. Однак варто віддати належне: естетика машини відображає орієнтацію на продуктивність, тоді як акулій ніс та чорне фарбування нижніх кузовних елементів лишень це підкреслює. З іншого боку кроссовер приваблює стріловидними фарами з трикутними світлодіодними секціями всередині. Вони дивляться ефектно, як і логотип Cupra з підсвіткою.
Рухаючись далі, можна відмітити чорне облицювання значної частини переднього бамперу, стрімке вітрове скло та асортимент аеродинамічно оптимізованих коліс розміром 19-, 20- та 21-дюйм. До них приєднуються тоновані передні стойки, кутаста плечова лінія та спортивний профіль даху.
Позаду ми бачимо повторення трикутної графіки в задніх ліхтарях та логотип Cupra з підсвіткою. До них приєднуються невеликий задній спойлер, чорний бампер та дещо простоватий дифузор. Кольорова палітра кузову складається з синього Tavascan Blue, сріблястого White Silver, сірого Urano Grey, червоного Hypernova Red, бронзового Century Bronze Matte та оранжевого Atacama Desert.
Що стосується розміру, Cupra Tavascan має довжину 4 644 мм, ширину 1 861 ммм, висоту 1 597 мм та колісну базу 2 766 ммм. Щоб уявити ці цифри в перспективі, нова модель трішки довша та вужча за Volkswagen ID.4, з ким вона розділяє платформу, при ідентичному розмірі колісної бази.
Інтер’єр на висоті
Інтер’єр Cupra Tavascan 2023 року вийшов дивовижно авантюрним з «центральним стержнем», котрий з’єднується з приладовою панеллю. Ця цікава деталь покрита 3D-параметричною сіткою.
Водієві надано руль з плоским дном та 5,3-дюймова цифровая приладова панель. До них добавлений проекційний дисплей з доповненою реальністю. Цифрова домінанта предоставлена 15,0-дюймовому інформаційно-розважальному екрану з підтримкою Android Auto та Apple CarPlay. Регулювання гучності та налаштувань клімату виконана на сенсорних елементах.
Більше стане відомо ближче до старту продажу, однак Cupra Tavascan оснащений спортивними сидіннями, оздобленням з переробленого поліестеру та мікрофібри. Покупцям запропонують аудіосистему з 12 динаміками, дверні панелі з підсвіткою, пороги з підсвіткою та мідні акценти. Кроссовер оснащений задньою дверкою з електроприводом, котра відкриває доступ до багажного відділу ємністю 540 літрів.
Технології напівавтономного керування та фірмовий додаток
Що стосується безпеки, кроссовер оснащений комунікаційною технологією Car2X та чисельними системами допомоги водію. Серед них предиктивний адаптивний круїз-контроль, система розпізнавання дорожніх знаків, інтелектуальна адаптація швидкості та допомога в перестроюванні. Також до оснащення входять системи Lane Assist, Exit Warning та Front Assist.
Це тільки верхівка айсбергу, оскільки напівавтономна система керування Travel Assist поєднує в собі функції адаптивного круїз-контролю та системи центрування смуги руху, а іще вона допомагає перестроюватися між смугами.
Накінець в кроссовер поставили Emergency Assist, помічника парковки та автомат-парковки по заданій програмі, а також розробили фірмовий додаток, котрий дозволяє власнику керувати зарядкою, налаштовувати сестему клімат-контролю та дистанційно зачиняти / відчиняти двері.
Акумулятор на 77 кВт год та запас ходу до 520 км
В основі Cupra Tavascan лежить платформа MEB, до продажу поступить два різних силових агрегати. Топова версія VZ отримає двомоторну конфігурацію повного приводу із зміщенням центру сил на задню вісь, котра розвиває в сумі 250 кВт / 340 к.с. потужності та 679 Нм крутного моменту. Це дозволяє автомобілю розганятися від 0 до 100 км/год за 5,6-секунди.
Живлення кроссоверу забезпечує акумуляторна батарея ємністю 77 кВт год, котра забезпечує запас ходу до 520 км за циклом WLTP. Інші особливості включаю опційний тепловий насос, чотири рівня регенерації енергії та селектор режиму руху з налаштуваннями Range, Comfort, Performance та Cupra.
Початкова конфігурація Tavascan Endurance оснащена встановленим позаду електродвигуном потужністю 210 кВт / 286 к.с. та крутним моментом 545 Нм. Хоча він повільніший за аналог VZ, він здатний проїхати на одній зарядці більше – 550 км.
Електромобіль підтримує швидку зарядку постійним струмом потужністю 135 кВт, котра заряджає акумулятор з 10 до 80% менше ніж за 30 хвилин. 7 хвилин підключення вистачає для відновлення запасу ходу на наступні 100 км.
Старт продажу в Європі з наступного року
Хоча Cupra є брендом іспанської крові, Tavascan почнуть виробляти на заводі Volkswagen в Анхої, Китай. Це настільки далеко від Барселони, наскільки тільки можливо, тому європейський запуск автомобіля очікується в 2024 році з плановим об’ємом продажу більше 50 000 одиниць на рік.
Іще невідомо, чи вдасться компанії досягти поставлених цілей, але генеральний директор Cupra Уейн Гріффітс заявив: «Шлях бренду до електрифікації — це його нестримний імпульс — це лежить в основі всього, що ми робимо». Він додає, що до 2030 року Cupra стане повністю електрифікованим брендом, але вони не роблять ставку на «чисто раціональні електромобілі», оскільки «суть Cupra в іншому».