Volkswagen посилює свою боротьбу за домінування на ринку електромобілів, презентувавши концепт маленького хетчбека ID.2all, котрий в значній степені представляє собою готовий до виробництва автомобіль вартістю в межах €25 000, що готується до початку продаж в Європі з 2025 року.
Зазначена ціна робить майбутній серійний Volkswagen ID.2 найдоступнішим електромобілем в портфелі VW Group та дає компанії перевагу, з котрою вона зможе протистояти довгоочікуваній Tesla Model 2, а також наступу китайських електромобілів за кричущими цінами. Але у випадку Volkswagen дешево не означає «сердито»: єдиний електродвигун ID.2 видає потужність 226 к.с., дозволяючи хетчбеку розганятися від 0 до 100 км/год швидше за 7 секунд — можливо, всього на півсекунди повільніше за нинішній Golf GTI у восьмій ітерації.
Концепт Volkswagen ID.2all побудовано на вкороченій версії електричної платформи MEB, котра використовується в кожному серійному електромобілі VW, від ID.3 до ID.Buzz. При цьому, одномоторні версії перелічених електромобілів використовують задній привід, тоді як в ID.2all двигун розміщений спереду та обертає передні колеса, що ближе за духом до звичайного малолітражного Polo. За всіма параметрами Volkswagen ID.2all є маленьким електромобілем довжиною кузову 4 050 мм, але насправді він навіть коротший за поточний Polo. Колісна база у хетчбеку складає 2 600 мм, що порівнянно з Golf. Крім того внутрішній простір у Golf та ID.2all має бути схожим завдяки особливостям електричної платформи.
Відлуння до Golf I
Ви, ймовірно, помітили, що вмістимість — не єдине, що поєднує ID.2all з Golf. Коренастий стиль нового електромобіля, особливо дизайн задньої стойки, явно надихані роботою Джуджаро над оригінальним Golf 1974 року. Ця особливість стане загальною рисою для інших новинок Volkswagen.
Інші видатні конструктивні особливості включають мускульні крила та 20-дюймові колеса, похила лінія даху, що призводить до спортивного короткого заднього скла, приховані ручки задніх дверей та дизайн фар, з’єднаних світловою смужкою, котра разом із вузьким вирізом в бампері знизу, надає VW ID.2 по-мультяшному доброзичливий вираз обличчя в стилі Pixar.
Якщо по зовнішньому вигляду ID.2all вказує на нову еру дизайну VW, те ж саме можна сказати про інтер’єр та його планування. Нинішні інтер’єри Volkswagen ID критикують за дешеві матеріали та жахливу інформаційно-розважальну систему, та хоча недавній рестайлінг ID.3 доклав деяких зусиль для виправлення цих недоліків, схоже, ID.2all робить великий скачок вперед.
Хоча ми ще не бачили цей концепт в металі та не мали можливості потрогати його дверні панелі, консоль та приладову панель, фотографії явно вказують на спробу VW придати автомобілю більше преміальності та доброзичливості. Чіткі горизонтальні лінії інтер’єру та виступаюча паряща центральна консоль натякають на Tesla, але при цьому салон VW ID.2all виглядає менш спартанським та зручнішим для використання.
Більша та краща інформаційно-розважальна система
Як і в більшості нових електромобілів, в інтер’єрі ID.2all переважають цифрові екрани: в даному випадку це 10,9-дюймовий приладовий дисплей та другий 12,9-дюймовий планшет, встановлений над центральним туннелем. Більший з них, зрозуміло, сенсорний, але приємно бачити, що керувати їм можна також з допомогою поворотного тактильного селектору натуннелі в той час, коли багато інших автовиробників відмовляються від даної ідеї. Також приємно: ми бачимо повернення апаратних кнопок для регулювання температури, розташованих під екраном, а на кермі розміщені елементи управління з поворотними селекторами замість неприємних сенсорних кнопок, що використовуються в багатьох сучасних автомобілях Volkswagen.
При включенні електромобіля він вітається заставкою з Volkswagen ID.2, котрий проїзджає від великого екрану до маленького — приємний штрих, що натякає на наявність зв’язку між цими екранами. В доповнення до сучасної графіки у водія залишається можливість вивести перед очима аналоговий спідометр, заставку радіо в стилі Beetle або альтернативний радіоприймач в стилі 80-х, котрий виглядає як касетний магнітофон з набором перемикачів в дусі Golf кінця 1970-х років.
Місткість гольф-класу в кузову розміром з Polo
Однак, коли справа доходить до оцінки внутрішнього простору, ID.2all набагато більший за оригінальний VW Golf. Навіть з піднятими сидіннями заднього ряду в машині доступно 440 літрів в багажному відділі, котрі збільшуються до 1 330 літрів, якщо їх скласти. Складіть сидіння переднього пасажиру, та ви зможете завантажити дерев’яні дошки довжиною до 2 200 мм чи інший довгий вантаж. А оскільки двигун розташований попереду, а не на задній осі, як у інших електромобілів на платформи MEB, під підлогою в багажнику залишається багато простору для зберігання речей, плюс під заднім сидінням розміщено іще один відсік для зберігання зарядного кабелю.
Акумулятор не оголошеної ємності під підлогою Volkswagen ID.2all заряджається від 10% до 80% за 20 хвилин підключення з допомогою швидкого зарядного пристрою, але не повідомляється, чи використовується для цього 170 кВт зарядний пристрій, як у ID.3 або ID.Buzz. Згадується лише бортовий зарядний пристрій на 11 кВт та оголошено запас ходу на одній зарядці до 450 км за циклом WLTP.
Серійний Volkswagen ID.2 поступить у продаж в Європі через два роки, але він залишатиметься найменшим автомобілем в сімействі ID недовго: до випуску також планується іще дешевший та компактніший ID.1, котрий може коштувати всього €20 000. Новий ID.2 — один з не менш 10 електромобілів, котрі Volkswagen має намір запустити в серійне виробництво в найближчі три роки.