Останнім часом Audi доволі активна в концептуальній грі по розробці бачення дизайну та технологій майбутніх електромобілів, чим ділиться в серії концептів Sphere. Четвертий та, напевне, найбільш незвичайний приклад серед них, представлено сьогодні — це Audi Activesphere, що поєднує в собі силует купе-кроссовера з великим дорожнім просвітом, позашляховими шинами, та пікап. Своєрідний пікап-трансформер крім незвичайної реалізації цікавий окулярами доповненої реальності для водія та всіх пасажирів, що забезпечує їм новий рівень футуристичних вражень від керування Audi майбутнього.
Елегантний купе-кроссовер та характеристики позашляховика
Вслід за дводверним гранд-турером Audi Skysphere, флагманським седаном Grandpshere та мінівеном Urbansphere, Дизайнери з Інгольштадту надали Activesphere рис чотиридверного купе на стероїдах. Об’єктивно, такий електромобіль на конвеєрі міг би стати еквівалентом наступній A5 Sportback з підготовкою для бездоріжжя Allroad. Аеродинамічний, майже однооб’ємний силует нетрадиційно поєднується з комплектом 22-дюймових коліс, взутих в ціпкі шини 285/55R22, а мускульний кузов має багато елементів захисного облицювання.
Audi Activesphere відрізняє велика кількість скляних поверхонь, а також прозорі області в решітці радіатору Singleframe та над панелями порогів. Що важливіше, це потенціал даного кузову до трансформацій: одним натиском кнопки приводиться до дії механізм підйому заднього скла над дахом, що оголює вантажний відсік та перетворює кроссовер на пікап. На борту цього пікапу вміщується два електровелосипеди та інше спортивне спорядження, а на даху є вмонтований тримач для лиж. Інші високотехнологічні функції включають незвичайний дизайн світлодіодних кластерів головного світла, камери замість дзеркал заднього виду, легкосплавні багатоспицеві диски, малюнок котрих може бути відкритим або закритим для регулювання їх аеродинамічного супротиву.
Завдяки адаптивній пневматичній підвісці дорожній просвіт Audi Activesphere є регульованим: стандартна висота 208 мм аналогічна висоті Q5, а в режимі бездоріжжя вона збільшується до вражаючих 248 мм або зменшується до шосейних 168 мм для покращення керованості та аеродинаміки.
Технології доповненої реальності всередині
Дизайн інтер’єру Audi Activesphere настільки ж вражаючий, як і його зовнішній вигляд з точки зору передових функцій. Дві великі двері та відсутність центральних стойок забезпечує легкий доступ до чотиримісного салону. Чотири окремих сидіння виглядають як шезлонги із вмонтованими підлокітниками та підголівниками. Автомобіль оснащений сплюснутим гоночним кермом та плаваючою приладовою панеллю, звільненою від яких-небудь екранів, відведеною під динаміки аудіосистеми та прорізи кліматичної системи.
В автономному режимі вся конструкція приладової панелі ховається разом із кермом та педалями, звільнюючи простір перед водієм та переднім пасажиром для безперешкодного огляду дороги. Центральний тунель між пасажирами представляє собою холодильник під скляним куполом, де можна зберігати їжу та напої.
Однак найкрутіша технічна особливість — це чотири окремі гарнітури доповненої реальності, виконані у вигляді стильних окулярів. Вони пропонуються всім пасажирам, відкриваючи їм доступ у світ нових можливостей, коли мова йде про взаємодію людини з машиною без використання сенсорних екранів та фізичних кнопок. Нова система називається Audi Dimensions, та до неї легко отримати доступ, просто надягнувши гарнітуру.
Кожний користувач може отримати доступ до інформаційно-розважальних функцій, взаємодіючи з 3D-графікою з допомогою дотиків, жестів та руху очей. Цікаво, що всі меню / функції відображаються поруч із точками інтересів — панель клімат-контролю закріплена за вентиляційними отворами, музикальне меню поруч з динаміками та ін. Всі внутрішні поверхні перетворюються на невидимі сенсорні екрани для відображення інформації кожному користувачу. Крім того, пасажири можуть продовжити носити окуляри за межами автомобіля, використовуючи їх функції доповненої реальності в реальному світі.
Платформа PPE та повний привід
Як і в попередніх концептах серії Sphere, нова Audi Activesphere заснована на архітектурі PPE. Пікап має довжину кузову 4 980 мм, ширину 2 070 мм та висоту 1 600 мм при колісній базі 2 970 мм. Ці цифри майже ідентичні розмірам майбутньої серійної моделі Audi A6 e-tron, котра буде пропонуватися в більш традиційних кузовах Sportback та Avant.
Концепт оснащений двома електродвигунами загальною потужністю 442 к.с. / 325 кВт та крутним моментом 720 Нм, що забезпечує його повним приводом. Акумуляторна батарея на 800 В, встановлена між осями, має потужність 100 кВт год та забезпечує запас ходу більше 600 км. Вона підтримує швидкість зарядки до 270 кВт, що означає можливість набрати енергії від 5 до 80% менше ніж за 24 хвилини від сумісного надшвидкого зарядного пристрою. Шасі концепту поєднує п’ятиричажну систему на обидвох осях в поєднанні з адаптивними амортизаторами та пневматичною підвіскою.
Як і у випадку з попередніми концептами Sphere, нова Activesphere не отримає серійної реалізації. Тим не менш, деякі з функцій автомобіля, швидше за все, будуть випробувані в майбутніх електромобілях. Перші серійні автомобілі на платформі PPE представлять вже в 2023 році, а до 2033 року Audi остаточно перейде на рейки виробника виключно електромобілів.