Провідні світові автовиробники планують витратити майже 1,2 трильйона доларів до 2030 року на розробку і виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів і сировини для підтримки цього виробництва, згідно з аналізом публічних даних і прогнозів, опублікованих цими компаніями, проведеним агентством Reuters.
Цифра інвестицій в електромобілі, яка раніше не публікувалася, перевершує попередні інвестиційні оцінки Reuters і більш ніж удвічі перевищує останній розрахунок, опублікований всього рік тому.
Для порівняння, ринкова капіталізація Alphabet, материнської компанії Google і Waymo, становить 1,3 трильйона доларів.
Згідно з аналізом, автовиробники прогнозують плани побудувати 54 мільйони акумуляторних електромобілів до 2030 року, що становить понад 50% від загального обсягу виробництва транспортних засобів.
Щоб підтримати цей безпрецедентний рівень електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторів планують встановити 5,8 терават-годин виробничих потужностей до 2030 року, згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence та виробників.
Лідером є Tesla, де генеральний директор Ілон Маск виклав сміливий план по створенню 20 мільйонів електромобілів в 2030 році, що вимагає приблизно 3 терават-годин батарей. В кінці жовтня Маск заявив, що Tesla вже працює над меншою платформою транспортного засобу, яка буде коштувати вдвічі дешевше, ніж Model 3 і Model Y.
Хоча Tesla не повністю розкрила свої плани витрат, таке експоненціальне зростання — 13-кратне збільшення в порівнянні з приблизно 1,5 мільйонами автомобілів, які вона сподівається продати в цьому році — обійдеться в сотні мільярдів доларів, згідно з аналізом Reuters фінансової звітності Tesla і прогнозів світового попиту на електромобілі, а також виробництва акумуляторів і мінералів для батарей.
Замовити новий електрокар в Україні за найкращою ціною можна у компанії Bex Auto.
Німецький Volkswagen, хоча і відстає від Tesla, має амбітні плани до кінця десятиліття, націлені на суму понад 100 мільярдів доларів на створення свого глобального портфеля електромобілів, додавання нових акумуляторних «гігафабрик» в Європі і Північній Америці і блокування поставок ключової сировини.
Японська Toyota Motor Corp інвестує 70 мільярдів доларів в електрифікацію транспортних засобів і виробництво більшої кількості акумуляторів, і розраховує продати не менше 3,5 мільйона акумуляторних електричних моделей (BEV) в 2030 році. Вона планує щонайменше 30 різних BEV і розраховує перевести весь модельний ряд Lexus на електромобілі за цей період.
Ford Motor Co продовжує збільшувати свої витрати на нові електромобілі — зараз вони становлять 50 мільярдів доларів — і щонайменше 240 гігават-годин ємності акумуляторів разом зі своїми партнерами, оскільки має намір випустити близько 3 мільйонів BEV у 2030 році — половину свого загального обсягу.
Mercedes-Benz виділив щонайменше 47 мільярдів доларів на розробку і виробництво електромобілів, майже дві третини з яких спрямовані на те, щоб збільшити глобальну ємність акумуляторів разом з партнерами до більш ніж 200 гігават-годин.
BMW, Stellantis і General Motors планують витратити на електромобілі та акумулятори щонайменше 35 мільярдів доларів, причому Stellantis має найбільш агресивну програму розвитку акумуляторів: Заплановані 400 гігават-годин потужності з партнерами до 2030 року, включаючи чотири заводи в Північній Америці.